Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Aktualności
- Słabe wykorzystanie potencjału internetu przez małe firmy
Archiwum
-
Listopad 2014
1 aktualności
-
Kwiecień 2014
1 aktualności
-
Maj 2013
-
23.05.2013
140 znaków po polsku – czyli pierwszy szczegółowy raport o Twitterze w naszym kraju!
-
20.05.2013
2 aktualności
-
-
Styczeń 2013
-
24.01.2013
PlaceKnow.com nawiązuje partnerstwo z TourWrist.com i wprowadza panoramy 360°
-
07.01.2013
W co inwestować w 2013 roku – darmowy webinar z Sebastianem Urbańskim
2 aktualności
-
-
Grudzień 2012
-
11.12.2012
Plebiscyt Dobrej Strony Turystyki rozstrzygnięty – najlepszy Placeknow.com
-
10.12.2012
-
05.12.2012
3 aktualności
-
-
Listopad 2012
-
29.11.2012
-
27.11.2012
Kosmetyki do stylizacji fryzur intymnych z Nowego Yorku dostępne są już w Polsce!
-
13.11.2012
-
12.11.2012
Ekskluzywnie dla zwierząt, czyli BOTANIQA – nowa marka w Polsce
4 aktualności
-
-
Październik 2012
1 aktualności
-
Wrzesień 2012
1 aktualności
-
Czerwiec 2012
-
12.06.2012
-
11.06.2012
2 aktualności
-
-
Maj 2012
-
31.05.2012
-
11.05.2012
-
08.05.2012
Powstał serwis wspierający rozwój mowy u dzieci – Ktotomowi.pl
3 aktualności
-
-
Marzec 2012
-
29.03.2012
Premiera DocWin.com – platformy do przechowywania dokumentów w chmurze
-
07.03.2012
-
05.03.2012
3 aktualności
-
-
Luty 2012
-
29.02.2012
-
09.02.2012
2 aktualności
-
-
Grudzień 2011
-
19.12.2011
Miniporadnik dla specjalistów do spraw relacji inwestorskich
-
16.12.2011
-
14.12.2011
-
02.12.2011
mytalent.pl odbierze widzów telewizyjnym programom rozrywkowym?
4 aktualności
-
-
Październik 2011
-
25.10.2011
LemonMind.com autorem redesignu serwisu korporacyjnego firmy Sprint S.A.
-
13.10.2011
2 aktualności
-
-
Wrzesień 2011
-
27.09.2011
-
26.09.2011
-
12.09.2011
Pozyskiwanie najlepszych treści w sieci z Klikr.pl dostępne już wkrótce
-
08.09.2011
Mistrzowie blogosfery w Trójmieście na Akademii Social Media
-
06.09.2011
5 aktualności
-
-
Sierpień 2011
-
25.08.2011
Video konferencja "Kryzys zadłużenia" – skutki dla świata i Polski
-
24.08.2011
Start pierwszej edycji projektu RozkminiaczeZarabiacze coraz bliżej. Odliczanie trwa!
-
18.08.2011
3 aktualności
-
-
Lipiec 2011
-
26.07.2011
Glotto.pl – pierwszy serwis uczący specjalistycznego angielskiego on-line
-
06.07.2011
Weź udział w Grupobraniu z Mergeto.pl i wygraj wartościowe nagrody!
2 aktualności
-
-
Czerwiec 2011
-
27.06.2011
-
15.06.2011
-
13.06.2011
-
08.06.2011
Platforma Mergeto.pl dostępna już także dla użytkowników indywidualnych!
-
08.06.2011
-
07.06.2011
-
01.06.2011
7 aktualności
-
-
Maj 2011
-
31.05.2011
SAS Social Flight – wygraj przelot do Kopenhagi, pobyt i udział w koncercie Czesław Śpiewa
-
04.05.2011
2 aktualności
-
-
Kwiecień 2011
-
21.04.2011
Co można kupić za 20 zł? Po kwartale istnienia startup Faworky.pl nabiera rozpędu!
-
20.04.2011
-
18.04.2011
-
13.04.2011
-
05.04.2011
Wiosenne urozmaicenie na talerzu – Ryba grillowana z warzywami
-
01.04.2011
-
01.04.2011
7 aktualności
-
-
Marzec 2011
-
21.03.2011
-
15.03.2011
-
14.03.2011
-
08.03.2011
Pierwsza w Warszawie mobilna kawiarnia CoffeeWay już otwarta
4 aktualności
-
-
Luty 2011
-
03.02.2011
Telewizyjny pilot zamiast wyprawy na zakupy, czyli zubibu@TV podbija świat!
-
03.02.2011
-
01.02.2011
FRoSTA zaprasza na kurs gotowania w Walencji – konkurs Hiszpańskie Inspiracje
-
01.02.2011
4 aktualności
-
-
Styczeń 2011
-
27.01.2011
-
24.01.2011
-
18.01.2011
-
11.01.2011
4 aktualności
-
-
Grudzień 2010
-
10.12.2010
-
03.12.2010
2 aktualności
-
-
Listopad 2010
-
25.11.2010
iSing Mini szuka małych-wielkich gwiazd wielomilionowej wirtualnej estrady!
-
19.11.2010
-
16.11.2010
3 aktualności
-
-
Październik 2010
-
20.10.2010
-
19.10.2010
-
07.10.2010
-
05.10.2010
4 aktualności
-
Słabe wykorzystanie potencjału internetu przez małe firmy
Badania przeprowadzone przez Firmy.net pokazują, że dla małych firm największą zaletą obecności i reklamy w sieci jest możliwość zdobywania nowych klientów. Najczęściej wykorzystywane w tym celu narzędzia to pozycjonowanie i promowanie się w ogłoszeniach na portalach. Przedsiębiorcy dostrzegają również potencjał komunikacji za pomocą social media. Okazuje się jednak, że małe firmy nie są świadome, że internet można wykorzystywać do zatrzymania przy sobie obecnych klientów i budowania z nimi relacji. Największą barierą dla promocji w internecie jest dla nich brak środków finansowych oraz niedostateczna wiedza i znajomość zasad panujących w sieci.
W badaniu ankietowym przeprowadzonym we wrześniu b.r. wzięło udział 1627 przedstawicieli małych firm, którzy posiadają swoją prezentację na portalu www.firmy.net. Według Komisji Europejskiej za małą firmę uznawane jest przedsiębiorstwo, które zatrudnia do 50 pracowników i nie przekracza 7 mln euro rocznego obrotu.
Duży potencjał, ale słabo wykorzystywany
- Widzimy ciągły wzrost obecności małych firm w internecie i naszym portalu. Ten wzrost to oznaka coraz większej świadomości. Jednak badania potwierdzają, że wykorzystanie potencjału internetu przez tę grupę jest niewystarczające. 20 % ankietowanych przyznało, że w prowadzeniu działań promocyjnych on-line przeszkadza im brak wiedzy i zasad panujących w sieci, a prawie 13% za największą barierę uważa brak czasu na tego rodzaju aktywność – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciel portalu Firmy.net. Największy odsetek badanych, ponad 53 %, uznało, że znaczącą przeszkodą przy podejmowaniu działań reklamowych w internecie są kwestie finansowe.
Korzyści, które przyciągają przedsiębiorców do internetu
Za największą zaletę obecności i reklamy w internecie 43 % respondentów uznaje dostęp do nowych klientów, natomiast 32 % - zwiększenie widoczności marki. Takie wyniki są dowodem na to, że nawet małe podmioty gospodarcze widzą wpływ promocji w sieci na zwiększenie liczby klientów. Jednak tylko 3% wykorzystuje internet jako środek komunikacji z obecnymi klientami.
Jak małe firmy promują się w internecie?
Przedstawiciele małych firm najczęściej inwestują w pozycjonowanie swojej strony (43 % respondentów), ze względu na to, że daje im to bezpośredni wzrost ruchu na stronie. Około 40 % firm wykorzystuje ogłoszenia w portalach internetowych. Interesujący jest fakt, jak dużą popularnością cieszą się wśród małych przedsiębiorstw media społecznościowe - aż 27 % ankietowanych przyznało, że je wykorzystuje w swoich działaniach promocyjnych. W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o zakupach grupowych, natomiast ten kanał dotarcia do klientów wykorzystuje niespełna 5 % badanych.
- Z naszych badań wynika, że 18 % respondentów nie prowadzi dodatkowych, poza obecnością na portalu Firmy.net, działań reklamowych w internecie. To pokazuje, jak konieczne są działania, podnoszące świadomość przedsiębiorców w kwestii pełnego wykorzystywania możliwości promocji małej firmy w sieci. – podkreśla Michał Kurczycki.
Niefunkcjonalność i brak dobrych treści – największe wady stron internetowych
Lista problemów, jakie wskazują sami przedsiębiorcy, oceniając strony internetowe innych firm jest długa. Jednak najbardziej odczuwalny i drażniący jest brak dobrych treści (kontentu). 47,32 % ankietowanych podkreśliło, że przeszkadzają im bezwartościowe lub niekompletne informacje oraz brak jasnego przekazu (37,64% ankietowanych). Istotną wadą jest także zła funkcjonalność (usability) stron www, co w tym przypadku oznacza zbyt dużą ilość elementów witryny oraz jej nieintuicyjny układ.
Pełne wyniki badania i wnioski z analizy na stronie: