Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Aktualności
- 140 znaków po polsku – czyli pierwszy szczegółowy raport o Twitterze w naszym kraju!
Archiwum
-
Listopad 2014
1 aktualności
-
Kwiecień 2014
1 aktualności
-
Maj 2013
-
23.05.2013
140 znaków po polsku – czyli pierwszy szczegółowy raport o Twitterze w naszym kraju!
-
20.05.2013
2 aktualności
-
-
Styczeń 2013
-
24.01.2013
PlaceKnow.com nawiązuje partnerstwo z TourWrist.com i wprowadza panoramy 360°
-
07.01.2013
W co inwestować w 2013 roku – darmowy webinar z Sebastianem Urbańskim
2 aktualności
-
-
Grudzień 2012
-
11.12.2012
Plebiscyt Dobrej Strony Turystyki rozstrzygnięty – najlepszy Placeknow.com
-
10.12.2012
-
05.12.2012
3 aktualności
-
-
Listopad 2012
-
29.11.2012
-
27.11.2012
Kosmetyki do stylizacji fryzur intymnych z Nowego Yorku dostępne są już w Polsce!
-
13.11.2012
-
12.11.2012
Ekskluzywnie dla zwierząt, czyli BOTANIQA – nowa marka w Polsce
4 aktualności
-
-
Październik 2012
1 aktualności
-
Wrzesień 2012
1 aktualności
-
Czerwiec 2012
-
12.06.2012
-
11.06.2012
2 aktualności
-
-
Maj 2012
-
31.05.2012
-
11.05.2012
-
08.05.2012
Powstał serwis wspierający rozwój mowy u dzieci – Ktotomowi.pl
3 aktualności
-
-
Marzec 2012
-
29.03.2012
Premiera DocWin.com – platformy do przechowywania dokumentów w chmurze
-
07.03.2012
-
05.03.2012
3 aktualności
-
-
Luty 2012
-
29.02.2012
-
09.02.2012
2 aktualności
-
-
Grudzień 2011
-
19.12.2011
Miniporadnik dla specjalistów do spraw relacji inwestorskich
-
16.12.2011
-
14.12.2011
-
02.12.2011
mytalent.pl odbierze widzów telewizyjnym programom rozrywkowym?
4 aktualności
-
-
Październik 2011
-
25.10.2011
LemonMind.com autorem redesignu serwisu korporacyjnego firmy Sprint S.A.
-
13.10.2011
2 aktualności
-
-
Wrzesień 2011
-
27.09.2011
-
26.09.2011
-
12.09.2011
Pozyskiwanie najlepszych treści w sieci z Klikr.pl dostępne już wkrótce
-
08.09.2011
Mistrzowie blogosfery w Trójmieście na Akademii Social Media
-
06.09.2011
5 aktualności
-
-
Sierpień 2011
-
25.08.2011
Video konferencja "Kryzys zadłużenia" – skutki dla świata i Polski
-
24.08.2011
Start pierwszej edycji projektu RozkminiaczeZarabiacze coraz bliżej. Odliczanie trwa!
-
18.08.2011
3 aktualności
-
-
Lipiec 2011
-
26.07.2011
Glotto.pl – pierwszy serwis uczący specjalistycznego angielskiego on-line
-
06.07.2011
Weź udział w Grupobraniu z Mergeto.pl i wygraj wartościowe nagrody!
2 aktualności
-
-
Czerwiec 2011
-
27.06.2011
-
15.06.2011
-
13.06.2011
-
08.06.2011
Platforma Mergeto.pl dostępna już także dla użytkowników indywidualnych!
-
08.06.2011
-
07.06.2011
-
01.06.2011
7 aktualności
-
-
Maj 2011
-
31.05.2011
SAS Social Flight – wygraj przelot do Kopenhagi, pobyt i udział w koncercie Czesław Śpiewa
-
04.05.2011
2 aktualności
-
-
Kwiecień 2011
-
21.04.2011
Co można kupić za 20 zł? Po kwartale istnienia startup Faworky.pl nabiera rozpędu!
-
20.04.2011
-
18.04.2011
-
13.04.2011
-
05.04.2011
Wiosenne urozmaicenie na talerzu – Ryba grillowana z warzywami
-
01.04.2011
-
01.04.2011
7 aktualności
-
-
Marzec 2011
-
21.03.2011
-
15.03.2011
-
14.03.2011
-
08.03.2011
Pierwsza w Warszawie mobilna kawiarnia CoffeeWay już otwarta
4 aktualności
-
-
Luty 2011
-
03.02.2011
Telewizyjny pilot zamiast wyprawy na zakupy, czyli zubibu@TV podbija świat!
-
03.02.2011
-
01.02.2011
FRoSTA zaprasza na kurs gotowania w Walencji – konkurs Hiszpańskie Inspiracje
-
01.02.2011
4 aktualności
-
-
Styczeń 2011
-
27.01.2011
-
24.01.2011
-
18.01.2011
-
11.01.2011
4 aktualności
-
-
Grudzień 2010
-
10.12.2010
-
03.12.2010
2 aktualności
-
-
Listopad 2010
-
25.11.2010
iSing Mini szuka małych-wielkich gwiazd wielomilionowej wirtualnej estrady!
-
19.11.2010
-
16.11.2010
3 aktualności
-
-
Październik 2010
-
20.10.2010
-
19.10.2010
-
07.10.2010
-
05.10.2010
4 aktualności
-
140 znaków po polsku – czyli pierwszy szczegółowy raport o Twitterze w naszym kraju!
3,5 miesiąca analiz, 84 325 poddanych analizie użytkowników, 9 644 277 zebranych tweetów. Wyzwanie: prawie 10 GB danych poddanych dokładnej analizie po to, aby odkryć, po raz pierwszy, kim są i co robią na Twitterze internauci piszący w języku polskim.
Twitter w Polsce od miesięcy zyskuje coraz większą popularność i mimo to, że wciąż jest postrzegany jako medium niszowe, liczba jego polskich użytkowników* stale rośnie.
– W związku z tym, że dotychczas Twitter nie był dobrze zbadany w Polsce, postanowiliśmy przygotować raport na podstawie danych z naszego kraju, który pokaże jego aktualny obraz, kondycję i potencjał – mówi Rafał Janik, Thinkmedia.pl, wielki fan Twittera, pomysłodawca i współautor raportu. – Tym raportem chcielibyśmy rozpocząć cykliczne badanie Twittera w Polsce. Co kwartał zamierzamy publikować aktualne dane na temat aktywności użytkowników. Będziemy mogli wszyscy śledzić, jak to medium staje się coraz bardziej popularne wśród tweetujących w języku polskim.
Kto tweetuje
W ubiegłym roku swoje konta na Twitterze w Polsce założyło ponad 54 proc. nowych, aktywnych użytkowników. Najchętniej tweetują osoby w wieku od 15 do 30 lat. Młode osoby wykorzystują to medium do śledzenia swoich idoli oraz autorytetów. Twitter sprawia, że mogą być blisko interesujących ich tematów.
W badanym okresie aktywni użytkownicy Twittera objęci badaniem, opublikowali łącznie ponad 5,4 miliona tweetów, co średnio daje ponad 3100 tweetów na jednego użytkownika, a każdy tweet składał się średnio z 92 znaków! Średnia liczba followers to 396, średnia liczba following to 351. Nieco ponad 60 proc. tweetów zawiera „@”, 13 proc. adres URL, 15 proc. hasztagi, czyli „#”.
– Kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad badaniem, nie było mowy o detalach i celach. Chcieliśmy po prostu zobaczyć, ilu polskich użytkowników aktywnie używa Twittera. Już po pierwszej godzinie pracy nad kodem do zbierania materiału, w bazie pojawiły się pierwsze wpisy, po chwili setki i tysiące kolejnych. Kod „dostrajaliśmy” jeszcze wielokrotnie, dodając kolejne pozycje na liście‚ a wszystko po to, aby wyniki tego raportu pokazywały jak najlepiej zjawisko korzystania z Twittera w języku polskim – mówi Arek Pietrzyk, współautor raportu. – Po dwóch miesiącach uzyskaliśmy kilka gigabajtów danych źródłowych, czyli kilka milionów tweetów. Liczba danych, które pozyskaliśmy, zaskoczyła nas. Co chwilę wymienialiśmy spostrzeżenia i zaskakujące dane, takie jak informacje o liczbie wyników dla specyficznych zapytań, czy przypadkowo znalezione teksty, na które inaczej nigdy byśmy nie natrafili.
Aktywność użytkowników
Liczba użytkowników tweetujących rośnie od rana z godziny na godzinę codziennie poczynając od godziny 5-6 rano, osiągającą najwyższą wartość w godzinach 20-21 i opadając do rana. W odpowiednio niedzielę i poniedziałek tweetów jest najwięcej, liczba ta osiąga wartość minimalną w czwartek.
Aplikacje
65 proc. aktywnych użytkowników Twittera objętych badaniem publikuje swoje posty poprzez stronę www, a 70 proc. wykorzystuje do tego zarówno stronę www i mobilną stronę www. Jest to zadziwiająca informacja, która wskazuje, że pomimo doskonałego dopasowania Twittera do możliwości, jakie dają smartphony i pomimo natywnych aplikacji na te urządzenia, użytkownicy wciąż korzystają z „tradycyjnych” rozwiązań. Istotne jest również to, że aż 84 proc. tweetów jest publikowanych poprzez witryny i aplikacje należące do Twitter.com. Pokazuje to przewagę, jaką Twitter ma nad aplikacjami niezależnych dostawców.
Twitter buduje opinie
Osoby z różnych środowisk m. in. eksperci branży internetowej, ale też dziennikarze i politycy dostrzegają potencjał tego kanału komunikacji w budowaniu wizerunku eksperckiego, czyli wykorzystują Twitter w celach PR-owych. To zjawisko przekłada się na wysoką pozycję Twittera wśród cytowanych mediów.
Twitter a media tradycyjne
Obecność polityków na Twitterze spowodowała, że medium to ma bardzo istotny wpływ na media tradycyjne. Pomimo niewielkiego zasięgu internetowego, w porównaniu do konkurencyjnych mediów społecznościowych, Twitter zajął 6 miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów. Ustępuje on niewiele Facebookowi, który w Polsce ma ponad siedmiokrotnie większy zasięg.
Polityka w Twitterze
Analizie poddano także aktywność grupy popularnych polityków i osób medialnych, które aktywnie udzielały się na Twitterze. W wynikach widać zdecydowaną przewagę Janusza Palikota nad pozostałymi osobami. W czasie objętym badaniem był on najczęściej cytowaną i wspominaną osobą z tej grupy. Wpływ na ten wynik miała na pewno znacznie krótsza obecność Premiera Donalda Tuska (grudzień 2012) na Twitterze niż Janusza Palikota.
Twitter umiejętnie wykorzystany, pozwala uzyskać bardzo duży odzew w prasie tradycyjnej. Minister Spraw Zagranicznych, Radek Sikorski, zdystansował pozostałe osoby z badanej grupy pod względem liczby cytowań w mediach. Jego tweety były bardzo chętnie podchwytywane przez prasę. Można tutaj zaryzykować wniosek, że media tradycyjne uczą się, że media społecznościowe są doskonałym źródłem aktualnych informacji, w tym relacji z wydarzeń, opinii znanych osób. Czasem wystarczy niecałe 140 znaków, by na ich podstawie zbudować dobry news.
Twitter a sprzedaż
Stopień zaangażowania przebadanych użytkowników pokazuje, że Twitter może być bardzo skutecznym narzędziem obsługi sprzedaży produktów i usług. Funkcje tego serwisu mogą być wykorzystane na przykład w zakresie obsługi i komunikacji marki z klientami.
− Twitter daje ogromne możliwości w zakresie obsługi klienta. Użytkownik, po sprawnie załatwionej reklamacji, lubi markę jeszcze bardziej niż przed nieprzyjemnym zajściem. Już 30 proc. największych światowych marek utworzyło dedykowane temu celowi kanały na Twitterze, a liczba postów reklamacyjnych w social media bardzo szybko rośnie. Pokazuje to, w jaki sposób klienci zmieniają sposób działania firm. Twitter doskonale odpowiada na potrzeby naszego pokolenia – komunikacja jest szybka, krótka i skuteczna – podkreśla partner merytoryczny raportu, Marta Laskowska z agencji Feeltz, @feeltz.
* użytkownik Twittera – liczba użytkowników strony Twitter.com nie jest tożsama z użytkownikami samego Twittera. Stronę odwiedzają nie tylko użytkownicy Twittera, ale również osoby tylko czytające pojawiające się na nim informacje.
O raporcie
Raport został przygotowany przez Rafała Janika, Think Media oraz Arka Pietrzyka. W badaniu wzięto pod uwagę jedynie tych użytkowników, którzy wysłali, co najmniej 2 tweety w języku polskim. Opracowanie dotyczy danych zebranych w okresie 1 października 2012-15 stycznia 2013. Kolejne raporty o Twitterze w Polsce będą publikowane co kwartał. Partnerami publikacji zostali: Brand24, Feeltz, Newspoint, Newton Media i ThinkMedia.
Raport w całości do pobrania ze strony http://flockbeat.com/